Senior Markedsstrategisk Analytiker med rådgiverkompetanse Markedsstrategisk innsikt, TINE Gruppa
Om stillingen
Trives du med analyse og innsikt og har lyst til å bidra til den kommersielle utviklingen av TINE? Vi har noen av landets sterkeste merkevarer, som YT, Jarlsberg, Biola og Litago - for ikke å nevne merkevaren TINE. Det er veldig mange som har et ekstra tett forhold til våre produkter og TINE som helhet. Vi har ambisiøse planer som du kan være med å realisere.
$ads={1}
Vi søker nå etter to senior markedsstrategisk analytikere med erfaring innen rådgivning og strategisk innsiktsarbeid. Hovedformål med stillingene er å tilrettelegge for og etablere solid informasjons- og innsiktsgrunnlag i TINEs kjerneprosesser og organisasjon. Som Senior Markedsstrategisk rådgiver skal du ha god forståelse for TINEs kommersielle strategi og behov og proaktivt levere strategisk innsikt og kommersiell rådgiving som bidrar til vekst på tvers av salgskanaler. Vi ser etter forretningsforståelse, evne til å etablere og med sterke visuelle virkemidler evne å kommunisere sammenhenger som bidrar til økt forståelse for situasjon, utfordringer og muligheter.
Vi jobber bredt med innsikt i TINE. Vi brenner for et forbruker- og kundedrevet innsiktsgrunnlag, som evner å koble dyp innsikt i drivere for valg med makrotrender og makroøkonomiske forhold. Stillingen krever vilje til å dykke ned i detaljer på tvers av datakilder, og tilsvarende evne til å koble data til innsiktsfulle sammenhenger – som i sum blir godt beslutningsunderlag.
Arbeidsoppgavene er nært knyttet til bruk av ulike interne og eksterne innsiktskilder (Nielsen, SSB, Mintel, Power BI). Du vil være en del av teamet i Markedstrategisk innsikt, og samarbeide tett med alle markedsområder, ledelsen i Marked og andre konsernområder i TINE.
Nøkkelinformasjon
Arbeidsoppgaver
- Jobbe proaktivt, helhetlig og rådgivende med forbrukerinnsikt og forbrukertrender inn mot alle beslutningsnivåer i TINE, inkludert ledelsen i Marked og andre konsernområder
- Være en katalysator for tverrfaglige innsiktssamarbeider, og proaktivt by på relevant innsikt for å bidra til å skape vekst
- Fange opp forbrukerendringer og nye forbrukertrender, bygge scenarier og mulighetsrom, samt analysere og rapportere på markedsutvikling
- Jobbe med store strategiske innsiktsprogrammer (inkl. posisjonering, segmentering, behovskartlegging, kundereise, osv.)
- Være en god storyteller og formidle tydelige og forretningsmessige innsikter på en enkel og tydelig måte
- Visualisere, forenkle og standardisere rapporteringer i Power BI i henhold til kommersielle målsettinger/KPIer
- Levere inn til faste årlige, tertialvise og månedlige KPI rapporteringer, samt bidra til kontinuerlig forbedring og videreutvikling av analyse-, innsikt- og rapporteringsprosesser
Kvalifikasjoner
- Utdanning fortrinnsvis på masternivå innen markedsføring, økonomi eller strategi
- Minimum 5-7 års erfaring, gjerne som rådgiver innen konsulentvirksomhet, eller som kommersielt ansatt innen FMCG og Retail
- Svært god kommersiell forståelse, og evne til å se helheter og jobbe strategisk med innsikt
- Du har erfaring med både kvalitative og kvantitative innsiktsmetoder, makrotrender og scenariobygging, posisjonering, datamodellering, driveranalyser, segmentering, Design Thinking prosesser, eller lignende
- Du har erfaring med å jobbe i store komplekse datasett, og presentere resultater på en målrettet, velformulert og strukturert måte
- Du har erfaring med å presentere og gjennomføre innsiktsworkshop inn i kommersielle prosesser og inn mot ledelse
- Du har erfaring og/eller evne til å sette deg inn i og bruke relevante analyse og rapporteringsverktøy som Nielsen, Spisefakta, Mintell, SPSS, og Power BI
- Norsk flytende - muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Evne til å håndtere kompleksitet, med helhetsblikk og evne til å forenkle
- Strategisk mindset
- Kommersielt anlagt
- Analytisk
- Dyktig historieforteller
- Jobber selvstendig og strukturert
- Resultatdrevet med høy gjennomføringsevne
- Gode formidlingsegenskaper
- Gode samarbeidsevner
Vi tilbyr
Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med kombinasjon av hjemmekontor og oppmøte i på kontoret på Kalbakken, en 10 minutters togtur fra Oslo sentrum. Her har vi hyggelige og nyoppussede lokaler med treningsrom og god kantine.
Vi tilbyr også gode forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.
Finner du stillingen interessant? Ta gjerne kontakt med Janne D'Arcy, tlf 995 71 332, for en uforpliktende og konfidensiell prat, eller søk i dag ved å sende søknad og CV via vårt elektroniske rekrutteringssystem. Relevante attester og vitnemål legges ved elektronisk.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.
Adresse: Bedriftsveien 7, 0950 Oslo, Norge
Kontaktinformasjon
Om arbeidsgiveren
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av litt over 9000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, som bl.a. Diplom-Is, Fjordland, Wernersson Ost i Sverige, Norseland i USA og Storbritannia, samt TINE Irland. TINE Gruppa har ca. 5300 ansatte og en omsetning på nærmere 25 milliarder kroner.